Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    slawciol, jak dowiem się o jakiej temperaturze mowa w TPI dam Ci znać

    btw
    co nie zmienia faktu, że moim zdaniem nie masz czym się martwić

    nastawnik też wymieniłeś :?:
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

    Komentarz

    • slawciol
      Rider
      • 2014
      • 263

      Tego nie wiem. Serwis robił w ramach gwarancji.Powiedzieli że wymienili wszystko. W książce napisali wymiana kompletnego rozrządu.
      czarna perła

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        o czym może świadczyć delikatne puknięcie przy odpaleniu 1,4 TSI ?
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • bogdans1
          Classic
          • 2010
          • 23

          Czy silniki 1.4TSI produkowane od końca 2011 są całkowicie pozbawione problemów z rozrządem i można je kupować z większą pewnością, że pochodzą dłużej? Czy jednak wymiana wadliwych części niewiele pomogła i nadal ten silnik to spore ryzyko?

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            bogdans1, człowieku strona wcześniej :!:
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • bogdans1
              Classic
              • 2010
              • 23

              LUKI - sorki, jakoś długo nie śledziłem tematu Dzięki za info!

              Komentarz

              • Zbig
                Drive
                • 2010
                • 59
                • Toyota

                Niestety, muszę odświeżyć wątek...

                Tak po kolei, to u mnie terkotanie pojawiało się od dość dawna, ale słychać je było tylko po zimnym rozruchu w niskich temperaturach, tak od kilku stopni + *C w dół, za to trwało na odcinku pierwszych 1-2 km po czym znikało. Ponieważ gwarancja zbliżała się do końca zgłaszałem temat dwukrotnie w ASO w zeszłym roku, ale oczywiście niczego nie stwierdzili.

                Teraz jako że stuknęło już 100 kkm a efekt subiektywnie jakby lekko się nasilił, umówiłem się na wizytę w serwisie, na piątek, jednak Murphy postanowił mnie pospieszyć :wink: , bo we wtorek łańcuch przeskoczył, co objawiło się falowaniem wolnych obrotów i świeceniem kontrolki Check Engine, a po dojechaniu do serwisu zostało potwierdzone komunikatami błędów.

                Teraz kwestia nastawnika faz. Wyraźnie są dwie szkoły. Jedna mówi żeby zawsze wymieniać razem z rozrządem, druga że jeżeli jest najnowsza wersja z E na końcu numeru id, to niekoniecznie - taką wersję przyjmuje np. serwis VW Gajewska, z którego od lat korzystają znajomi volkswageniarze.

                Data produkcji to 09/2010

                Komentarz

                • uli07
                  Rider
                  • 2012
                  • 391
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Dopisz jeszcze z ktorego roku masz auto.
                  Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                  Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                  Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                  Komentarz

                  • Zbig
                    Drive
                    • 2010
                    • 59
                    • Toyota

                    Zamieszczone przez uli07
                    Dopisz jeszcze z ktorego roku masz auto.
                    Dopisałem. Serwis ma mi dzisiaj potwierdzić, czy przypadkiem nastawnik nie jest poprzedniej wersji.

                    Komentarz

                    • iFi
                      Elegance
                      • 2012
                      • 906

                      Zbig, czy dźwięk który słyszałeś to było głośne walenie w silniku takie jak czasem słyszy się w filmach wrzucanych przez użytkowników czy coś bardziej "subtelnego"?

                      Komentarz

                      • Zbig
                        Drive
                        • 2010
                        • 59
                        • Toyota

                        Walenia ani zgrzytania nie było. Terkotanie które znikało jak ucięte po ok. 2 km. Ostatnio w momencie rozruchu doszło coś w rodzaju gwizdu.

                        Komentarz

                        • uli07
                          Rider
                          • 2012
                          • 391
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Diagnoza VCDS

                          Szybkie pytanie dotyczace VCDS. Ktory kanal w sterowniku silnika sluzy do podgladu ustawienie/wyprzedzenia walka? Czy to konal 91?

                          Jesli tak to czy wartosc 5,9% jest normalna dla pracy na wolnych obrotach? Dodanie gazu podrzuca ta wartosc do okolo 36% i potem szybko wraca do pierwotnej.

                          [ Dodano: Czw 09 Kwi, 15 20:26 ]
                          A co sadzicie o taki odpalaniu :?: Wprawdzie zalaczylo sie szybkie rozgrzewanie katalizatora, temp. otoczenia +16 st. C.
                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                          Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                          Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                          Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3776
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Zamieszczone przez uli07
                            [ Dodano: Czw 09 Kwi, 15 20:26 ]
                            A co sadzicie o taki odpalaniu :?: Wprawdzie zalaczylo sie szybkie rozgrzewanie katalizatora, temp. otoczenia +16 st. C.
                            https://www.youtube.com/watch?v=1uNJLEpnrFI
                            Normalny rozruch :idea:
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • LUKI
                              RS
                              • 2005
                              • 5776

                              uli07, który rok :?:
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz

                              • uli07
                                Rider
                                • 2012
                                • 391
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Auto jest z 2011 roku. Pierwsza polowa.
                                Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                Komentarz

                                • LUKI
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5776

                                  uli07, bez stresu
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz

                                  • uli07
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 391
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Nie dobieram sobie do glowy, ale wczoraj dosc glosno odpalil tak, ze nawet zona zauwazyla i pytala co to bylo :roll:
                                    Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                    Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                    Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                    Komentarz

                                    • loyd
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2342

                                      Ja pierdziu - jeszcze to wałkujecie :Bojesie:

                                      Komentarz

                                      • LUKI
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5776

                                        loyd, co miał wnieść Twój post :?:
                                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                        Komentarz

                                        • Kudini
                                          Drive
                                          • 2015
                                          • 55
                                          • Superb II (3T4)

                                          Znów rozrząd

                                          Czy ten rozrząd w 1,4 TSI lubi się nawracać ? Wymieniłem rozrząd na nowy wszystko na nowe bez nastawnika i po zrobieniu 8 tys. znów słyszę terkot przy rozruchu. Zdjecia wrzucę z nowym napinaczem i starym takim żółtawym od oleju. Nastawnik faz został stary pytanie czy on jest dobry czy do wymiany patrz na numery czesci na zdjeciu. Niem wiem co robic czy wymieniac nastawnik czy jeżdzic z olejem dolanym ponad maxx.
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            Kudini, ja nie jestem houdini i nie widzę numeru nastawnika...mega niewyraźne foto

                                            nowy napinacz to 03C 109 507 ...i też nie widać liter...

                                            foty robiłeś baniakiem po oleju :?:
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • Kudini
                                              Drive
                                              • 2015
                                              • 55
                                              • Superb II (3T4)

                                              Raz jeszcze kudini

                                              Na zdjeciu napinacz nowy ma nr. 03C 109 507 IT MR7
                                              Nastawnik zostal stary nr. 03 109 069 B . Czy wymieniac to jeszcze raz czy pogodzic sie z rechotaniem lancuszka o poranku.

                                              Komentarz

                                              • LUKI
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5776

                                                Kudini, nastawnik 03C 109 088 E

                                                wymieniaj jak masz rozłożone graty


                                                Kudini, posprawdzałem i faktycznie masz najnowszą wersję napinacza :!:

                                                nowy numer oe

                                                03C 109 507 BA


                                                tylko wykonanie straszne - wygląda jakby chińczyk napierdalał to na trzecią zmianę...

                                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                Komentarz

                                                • Kudini
                                                  Drive
                                                  • 2015
                                                  • 55
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  Kudini jeszcze raz

                                                  Napinacz nowy , łańcuch nowy , slizgi nowe koło zebate dolne i górne nowe . Ale co z tego jak wariator został stary . I po przejechaniu 8 tyś. od nowa rzegotanie o poranku słychcać. Chyba już nic nie będę robił w tymi kierunku. Mam zamiar lać olej lekko ponad maximum na miarce i tyle. Chyba że zmienie jeszcze olej na inny. Teraz leje Castrol edge 5W30. Ale czy to coś da. :?: :?: :?: :?:

                                                  Komentarz

                                                  • LUKI
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5776

                                                    Kudini, ale przecież graty masz rozłożone, to dlaczego nie wrzucisz nowego wariatora :?:

                                                    nie rozumiem...

                                                    btw
                                                    olej 5W30 i wyższy stan na bagnecie
                                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...